Monday 4 March 2013

Cerita versi Fikri

Apakata kita putuskan hubungan dan mula semula semua ?

"Hai nama gua Fik. Kalau lu sedang membaca blog ini. Ketahuilah yang lu memang special untuk diri gua. Sebab gua takpernah bagi sesiapa link blog ni. Hanya beberapa kenalan gua dan jin belaan gua. Tak. Ini series bukan humour pagi. Gua memang ada bela."

"Hai. Saya Fik. Saya pengecut. Bacul. Saya selalu merendahkan diri sendiri. Saya takut dalam semua yang saya buat. Saya takut saya salah. Saya bahagian bersih dalam diri"
"Yo. Aku ni..Fik. Apa yang korang nak tahu pasal aku ? Aku pemalas. Aku selalu mendorong ke arah kejahatan. Dekat toilet. Kedai kedai makan. Dalam gelap terang. Semua situasi tempat aku boleh hidup. Kira kalau takda aku. Takdalah variety version of fikri ni. Ah aku dah malas nak cerita."

"Fik.19.Pendek tak pendek sangat. Tinggi tak tinggi sangat. Rambut ikal paras tengkuk. Alis mata kurang menawan. Hidung tak berapa nak tiung. Bibir atas bawah stabil sama besar.Tak comel. Sikit pun tak. Pinggang 29. Kaki 8. Tak suka tandas duduk. Tidur tak tutup mata. Tak berdengkur. Selalu cover macho depan perempuan. Bukan kaki gambar. Kurang bersukan. Banyak masalah. Kerap lupa pakai deodorant. Bising. Suka cakap besar. "

Tahu kenapa aku karang semua ? Sebab gua nak lu yang tengah baca ni fikir. Fikir apa ? fikir cara untuk bersyukur dengan apa yang lu ada. Yang keduanya. Bangga. Dan terus berfikir. Kenapa gua perlu judge orang sedang kan gua sendiri imperfect person ? Beb. Jadi diri sendiri. Jangan ikut teori charles darwin. Yang lu sibuk nak jadi beruk kenapa ?!

Fikir. Fikir. Fikirlah macam fikri.

No comments:

Post a Comment